1. Γενικά

ΣΧΟΛΗ

Σχολή Οικονομικών Επιστημών

ΤΜΗΜΑ

Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

BA810

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

8

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις 0
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) 0

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιστημονικής περιοχής, Επιλογής Κατεύθυνσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Δεν υφίστανται απαιτήσεις
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Ελληνική
IΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι (εφόσον υπάρχει αίτημα από́ φοιτητές Erasmus)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https://

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Στόχοι του μαθήματος:
• Το τουριστικό σύστημα & η σύγχρονη δυναμική του.
• Το τουριστικό διοικητικό σύστημα.
• Χωρικές ενότητες ως τόπος διακοπών.
• Λειτουργίες, οργάνωση & δραστηριότητες χωρικών ενοτήτων.
• Τουριστική ανάπτυξη χωρικών ενοτήτων μέσω υποδοχής τουριστών.
• Διοικητική αποκέντρωση & αρμοδιότητες.
• Κεντρικές & αποκεντρωμένες διοικήσεις στον τουρισμό (ελληνική & διεθνής εμπειρία).


Γενικές Ικανότητες

• Αυτόνομη εργασία.
• Ομαδική εργασία.
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
• Λήψη αποφάσεων.
• Σχεδιασμός & διαχείριση έργων & πολιτικών.


3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διδακτέα Ύλη
• θεωρητικά και εμπειρικά δεδομένα του τουρισμού ως παραγωγικού-καταναλωτικού και διοικητικού συστήματος.
• επιδιώξεις μιας εθνικής τουριστικής πολιτικής.
• εξέταση της περιφερειακής ή χωρικής διάστασης της τουριστικής ανάπτυξης (περιφέρεια, νομοί, δήμοι-κοινότητες, παράκτια ζώνη, αγροτική ζώνη, ορεινοί
όγκοι)
• σημασία της χωρικής διάστασης για την διαμόρφωση μίας ολοκληρωμένης πολιτικής τουριστικής ανάπτυξης.
• αποκέντρωση του τουρισμού και λειτουργική ένταξή του στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων διαφόρων διοικητικών-χωρικών επιπέδων, με αναφορές σε ξένα
πρότυπα.
• συγκριτικό πλαίσιο ανάπτυξης της διοικητικής δομής και οργάνωσης του τουρισμού (χώρες Ε.Ε).
• Αειφορία & τουρισμός.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
• Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class κατά τις ώρες διάλεξης/γραφείου.
• Οι παρουσιάσεις πραγματοποιούνται μέσω PPT.
• Δυνατότητα επικοινωνίας με τον διδάσκοντα μέσω e-mail.
• Διάθεση των διαλέξεων στου φοιτητές, μέσω e-class.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 30
Ασκήσεις Πράξης, μέσα στην αίθουσα 65
Αυτοτελής Μελέτη 49
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 144
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Γραπτή τελική εξέταση (100%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
• Ανδριώτης, Κ. (2008) Αειφορία & εναλλακτικός τουρισμός, Αθήνα: Σταμούλη.
• Ανδριώτης, Κ. (2005) Τουριστική ανάπτυξη & σχεδιασμός, Αθήνα: Σταμούλη.
• Βαρβαρέσος, Σ. (1999) Τουριστική ανάπτυξη & διοικητική αποκέντρωση, Αθήνα: Προπομπός.
• Διονυσοπούλου, Π. (2011) Ευρωπαϊκή τουριστική πολιτική, Αθήνα: Παπαζήση.
• Ηγουμενάκης, Ν. Γ. & Ηγουμενάκης, Γ. Ν. (2021) Τουριστική ανάπτυξη, Αθήνα: Φαίδιμος.
• Κοκκώσης, Χ. & Τσάρτας, Π. (2019) Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη & περιβάλλον, Αθήνα: Κριτική.
• Λαγός, Γ. Δ. (2023) Τουριστικός σχεδιασμός & πολιτική, Αθήνα: Κριτική.


- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

 

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Μετάβαση στο περιεχόμενο