1. Γενικά
ΣΧΟΛΗ |
Σχολή Οικονομικών Επιστημών |
||||
ΤΜΗΜΑ |
Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
BA810 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
8 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 3 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 0 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
3 | 6 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Επιστημονικής περιοχής, Επιλογής Κατεύθυνσης | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Δεν υφίστανται απαιτήσεις | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική | ||||
IΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι (εφόσον υπάρχει αίτημα από́ φοιτητές Erasmus) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Στόχοι του μαθήματος: • Το τουριστικό σύστημα & η σύγχρονη δυναμική του. • Το τουριστικό διοικητικό σύστημα. • Χωρικές ενότητες ως τόπος διακοπών. • Λειτουργίες, οργάνωση & δραστηριότητες χωρικών ενοτήτων. • Τουριστική ανάπτυξη χωρικών ενοτήτων μέσω υποδοχής τουριστών. • Διοικητική αποκέντρωση & αρμοδιότητες. • Κεντρικές & αποκεντρωμένες διοικήσεις στον τουρισμό (ελληνική & διεθνής εμπειρία). |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
• Αυτόνομη εργασία. • Ομαδική εργασία. • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. • Λήψη αποφάσεων. • Σχεδιασμός & διαχείριση έργων & πολιτικών. |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διδακτέα Ύλη • θεωρητικά και εμπειρικά δεδομένα του τουρισμού ως παραγωγικού-καταναλωτικού και διοικητικού συστήματος. • επιδιώξεις μιας εθνικής τουριστικής πολιτικής. • εξέταση της περιφερειακής ή χωρικής διάστασης της τουριστικής ανάπτυξης (περιφέρεια, νομοί, δήμοι-κοινότητες, παράκτια ζώνη, αγροτική ζώνη, ορεινοί όγκοι) • σημασία της χωρικής διάστασης για την διαμόρφωση μίας ολοκληρωμένης πολιτικής τουριστικής ανάπτυξης. • αποκέντρωση του τουρισμού και λειτουργική ένταξή του στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων διαφόρων διοικητικών-χωρικών επιπέδων, με αναφορές σε ξένα πρότυπα. • συγκριτικό πλαίσιο ανάπτυξης της διοικητικής δομής και οργάνωσης του τουρισμού (χώρες Ε.Ε). • Αειφορία & τουρισμός. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
• Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class κατά τις ώρες διάλεξης/γραφείου. • Οι παρουσιάσεις πραγματοποιούνται μέσω PPT. • Δυνατότητα επικοινωνίας με τον διδάσκοντα μέσω e-mail. • Διάθεση των διαλέξεων στου φοιτητές, μέσω e-class. |
||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Γραπτή τελική εξέταση (100%) |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία |
• Ανδριώτης, Κ. (2008) Αειφορία & εναλλακτικός τουρισμός, Αθήνα: Σταμούλη. • Ανδριώτης, Κ. (2005) Τουριστική ανάπτυξη & σχεδιασμός, Αθήνα: Σταμούλη. • Βαρβαρέσος, Σ. (1999) Τουριστική ανάπτυξη & διοικητική αποκέντρωση, Αθήνα: Προπομπός. • Διονυσοπούλου, Π. (2011) Ευρωπαϊκή τουριστική πολιτική, Αθήνα: Παπαζήση. • Ηγουμενάκης, Ν. Γ. & Ηγουμενάκης, Γ. Ν. (2021) Τουριστική ανάπτυξη, Αθήνα: Φαίδιμος. • Κοκκώσης, Χ. & Τσάρτας, Π. (2019) Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη & περιβάλλον, Αθήνα: Κριτική. • Λαγός, Γ. Δ. (2023) Τουριστικός σχεδιασμός & πολιτική, Αθήνα: Κριτική. |
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |