1. Γενικά

ΣΧΟΛΗ

Σχολή Οικονομικών Επιστημών

ΤΜΗΜΑ

Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

BA202

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

2

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΙ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις 0
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) 0

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιστημονικής περιοχής, Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΑ105 Μικροοικονομική Ι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Ελληνική
IΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι (εφόσον υπάρχει αίτημα από́ φοιτητές Erasmus)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https://

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα πρέπει να:

• Γνωρίζει τις βασικές έννοιες της μικροοικονομικής θεωρίας
• Γνωρίζει τις βασικές σχολές σκέψης της μικροοικονομικής ανάλυσης
• Γνωρίζει τις βασικές αρχές της θεωρίας του καταναλωτή και τις μεγιστοποιητικής συμπεριφοράς
• Γνωρίζει τις βασικές αρχές της παραγωγής και της μεγιστοποίησης κέρδους
• Γνωρίζει τις μορφές αγοράς
• Αναλύει τα φαινόμενα της πραγματικής οικονομίας με επιστημονικό τρόπο και σκέψη

Γενικές Ικανότητες

• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Λήψη αποφάσεων
• Αυτόνομη εργασία

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η μικροοικονομική ανάλυση ασχολείται με την εξέταση φαινομένων που αναφέρονται σε μεμονωμένους οικονομικούς παράγοντες. Πιο συγκεκριμένα, ασχολείται με τη συμπεριφορά των ατόμων στην κατανάλωση, στην παραγωγή, στην ανταλλαγή. Η ανάλυση των προβλημάτων γίνεται με επιστημονικό τρόπο, δηλαδή με τη δημιουργία θεωριών, που προσπαθούν να ερμηνεύσουν τη συμπεριφορά των ατόμων σε σχέση με τα προβλήματα. Οι θεωρίες αυτές καταλήγουν στην εξειδίκευση υποδειγμάτων (μοντέλων) τα οποία υπόκεινται σε εμπειρικό έλεγχο. Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις έννοιες και τα φαινόμενα της μικροοικονομικής ανάλυσης σε ενδιάμεσο επίπεδο και η δυνατότητα ερμηνείας της οικονομικής πραγματικότητας με μέσα και μεθόδους επιστημονικής ανάλυσης.

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει:
• Προσφορά, ζήτηση και ισορροπία στην αγορά
• Θεωρία καταναλωτή
• Χρησιμότητα και ορθολογική επιλογή
• Συναρτήσεις ζήτησης
• Πλεόνασμα καταναλωτή, παραγωγού και κοινωνίας
• Θεωρία παραγωγής
• Κόστος και κέρδος
• Τέλειος ανταγωνισμός
• Μονοπώλιο
• Μονοπωλιακός ανταγωνισμός
• Ολιγοπώλιο
• Γενική ισορροπία

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Κατά τις ώρες γραφείου
Οι παρουσιάσεις πραγματοποιούνται με χρήση Power Point. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας μέσω e-mail στο διδάσκοντα.
Διάθεση ηλεκτρονικών παρουσιάσεων διδασκαλίας στους Φοιτητές, μέσω e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 60
Ασκήσεις Πράξης, μέσα στην αίθουσα 35
Αυτοτελής Μελέτη 49
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 144
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Πρόοδος (30%)
Γραπτή τελική εξέταση (70%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
• Μικροοικονομική ανάλυση, Χάρρυ Παπαπανάγος, Αναστασία Ψειρίδου, εκδόσεις Αλέξανδρος, 2020
• ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ, ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΤΣΟΥΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, εκδόσεις Ευγενία Μπένου, 2019
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Μετάβαση στο περιεχόμενο