1. Γενικά
ΣΧΟΛΗ |
Σχολή Οικονομικών Επιστημών |
||||
ΤΜΗΜΑ |
Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
BA501 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
5 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 2 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 1 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
3 | 6 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Επιστημονικής περιοχής, Υποχρεωτικό | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Δεν υφίστανται απαιτήσεις | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||||
IΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι (εφόσον υπάρχει αίτημα από φοιτητές Erasmus) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://
eclass.uowm.gr/courses/BA134/
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο σπουδαστής θα είναι σε θέση να: • Γνωρίζει τις βασικές έννοιες του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ευρύτερου ηλεκτρονικού επιχειρείν • Γνωρίζει τις κύριες οντότητες του χώρου των ηλεκτρονικών αγορών • Ξεχωρίζει τα επικρατέστερα ηλεκτρονικά επιχειρηματικά μοντέλα • Γνωρίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας του ηλεκτρονικού επιχειρείν • Συντάξει ένα ηλεκτρονικό επιχειρηματικό σχέδιο • Γνωρίζει τα βασικά στοιχεία μίας σύγχρονης ηλεκτρονικής επιχείρησης • Κατασκευάσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με τη χρήση έτοιμου λογισμικού (Joomla, VirtueMart) |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των εξής γενικών ικανοτήτων: • Αυτόνομη εργασία • Ομαδική εργασία • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις • Λήψη αποφάσεων • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Αντικείμενο του μαθήματος είναι: • Η παρουσίαση και ανάλυση της στρατηγικής και εφαρμογής του ηλεκτρονικού επιχειρείν από άποψη επιχειρησιακή, τεχνολογική και συνθηκών αγοράς • Η παρουσίαση και ανάλυση εφαρμογών του ηλεκτρονικού εμπορίου και ηλεκτρονικού επιχειρείν με την εξέταση βέλτιστων πρακτικών και τη μελέτη περιπτώσεων • Η κατασκευή μιας εταιρικής ιστοσελίδας και ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με τη χρήση τυποποιημένου λογισμικού (Joomla, VirtueMart) Το μάθημα περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες: Μέρος 1ο: Εισαγωγή στο ηλεκτρονικό εμπόριο 1. Εισαγωγή 2. Επιχειρηματικά μοντέλα και έννοιες ηλεκτρονικού εμπορίου Μέρος 2ο: Tεχνολογική υποδομή για το ηλεκτρονικό εμπόριο 3. Κατασκευή παρουσίας ηλεκτρονικού Εμπορίου 4. Ασφάλεια στο Internet και συστήματα πληρωμών Μέρος 3ο: Επιχειρηματικές έννοιες και κοινωνικά ζητήματα 5. Έννοιες μάρκετινγκ και διαφήμιση στο Internet 6. Ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα στο Internet Μέρος 4ο: Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην πράξη 7. Λιανικές πωλήσεις και υπηρεσίες στο Internet 8. Κοινωνικά δίκτυα, δημοπρασίες και πύλες 9. Ηλεκτρονικό εμπόριο Β2Β: Διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας και συνεργατικό εμπόριο Μέρος 5ο: Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος 10. Σύστημα διαχείρισης περιεχομένου Joomla 11. Σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικού καταστήματος Virtuemart |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
• Στις διαλέξεις χρησιμοποιείται οπτικοακουστικό και αλληλεπιδραστικό υλικό με τη χρήση των ΤΠΕ • Η μαθησιακή διαδικασία και η επικοινωνία με τους διδάσκοντες υποστηρίζεται μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής εκπαίδευσης e-class |
||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
α) Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει τα εξής: • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης • Επίλυση προβλημάτων • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας β) Οι φοιτητές δύναται να υλοποιήσουν προαιρετικά ατομικές ή ομαδικές εργασίες οι οποίες προσμετρούν στον τελικό βαθμό σε ποσοστό 30% |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία |
• Βιβλίο [77112547]: Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2018, 14η Έκδοση, Laudon Kenneth, Traver Carol Guercio • Βιβλίο [94689603]: Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Εφαρμογές Διαδικτύου, Βαλσαμίδης Σταύρος και Καζανίδης Ιωάννης, Εκδόσεις Δίσιγμα |
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |