1. Γενικά
ΣΧΟΛΗ |
Σχολή Οικονομικών Επιστημών |
||||
ΤΜΗΜΑ |
Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
BA303 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
3 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 3 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 0 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
3 | 6 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Επιστημονικής περιοχής, Υποχρεωτικό | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Δεν υφίστανται απαιτήσεις | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική | ||||
IΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι ( εφόσον υπάρχει αίτημα από́ φοιτητές Erasmus) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://
eclass.uowm.gr/courses/BA135/
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: 1. Κατανοήσει τις έννοιες των χρηματοοικονομικών δεικτών. 2. Καταλάβει τον τρόπο λειτουργίας των χρηματοοικονομικών δεικτών. 3. Αντιληφθεί πως μπορεί να επιτευχθεί η αξιολόγηση των επιχειρήσεων με τη χρήση των αριθμοδεικτών. 4. Χρησιμοποιεί τους αριθμοδείκτες προκειμένου να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με την οικονομική θέση της επιχείρησης. 5. Εργάζεται πάνω στα μοντέλα χρεοκοπίας και κυρίως του E. Altman για να επισημαίνει την ισχυρή ή όχι θέση της επιχείρησης και να προτείνει χρηματοοικονομικές λύσεις αν χρειασθεί. 6. Επεξεργάζεται την Dupont Analysis για να δείξει τη μεγάλη ή όχι αποδοτικότητα της επιχείρησης. 7. Αναλύει τους αριθμοδείκτες ρευστότητας για να προλαβαίνει δύσκολες καταστάσεις για την επιχείρηση. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων • Λήψη αποφάσεων • Ατομική Εργασία |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει: 1. Βασικές Οικονομικές Καταστάσεις 2. Ταμειακές Ροές 3. Κατηγορίες Αριθμοδεικτών 4. Τρόποι Χρήσης Αριθμοδεικτών 5. Περιορισμοί́ της Ανάλυσης Αριθμοδεικτών 6. Το Νεκρό́ Σημείο 7. DuPont Analysis 8. Z-Score Model |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class Κατά τις ώρες γραφείου Οι παρουσιάσεις πραγματοποιούνται με χρήση Power Point. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας μέσω e-mail στο διδάσκοντα. Διάθεση ηλεκτρονικών παρουσιάσεων διδασκαλίας στους Φοιτητές, μέσω e-class |
||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Γραπτή τελική εξέταση 70% Πρόοδος 30% |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία |
1. Βασικές αρχές χρηματοοικονομικής́ των επιχειρήσεων, Robert Parrino, Thomas Bates, Stuart Gillan, David Kidwell, εκδόσεις ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΙΚΕ, Κοζάνη 2021 2. Σύγχρονη Χρηματοοικονομική́ Ανάλυση/ Θ. Λαζαρίδης, Γ. Κοντέος, Ν. Σαρριανίδης, 2013 3. Ανάλυση χρηματοοικονομικών καταστάσεων / Αδαμίδης, Α., University Studio Press Α.Ε., 2008 4. Η ανάλυση και οι χρήσεις των λογιστικών καταστάσεων /Γκίκα Δ. Αθήνα: εκδ. Μπένου, 1997. 5. Χρηματοοικονομική́ ανάλυση λογιστικών καταστάσεων /Νιάρχου Ν. Αθήνα: εκδ.. Σταμούλης, 1997. 6. Εφαρμογές αναλυτικής λογιστικής εκμετάλλευσης στο σύστημα της αυτονομίας, στο σύστημα της συλλειτουργίας /Βαρβάκης Κ. Αθήνα: εκδ. Βαρβάκης, 1997. |
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |