1. Γενικά

ΣΧΟΛΗ

Σχολή Οικονομικών Επιστημών

ΤΜΗΜΑ

Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

BA506

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

5

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις 0
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) 0

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποχρεωτικό, Επιστημονικής Περιοχής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Ελληνική
IΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι (εφόσον υπάρχει αίτημα από φοιτητές Erasmus)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https:// eclass.uowm.gr/courses/BA196

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στην επιστημονική έρευνα και στην συγγραφή μιας επιστημονικής εργασίας.
• Επιχειρεί να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν σχετικές γνώσεις με την έρευνα, να κατανοήσουν τον τρόπο που διεξάγεται η εφαρμοσμένη έρευνα και
ποια ακριβώς πορεία ακολουθεί.
• Συγκεκριμένα, μαθαίνει στους φοιτητές πώς να καθορίζουν ένα θέμα έρευνας, να κάνουν μεθοδικά βιβλιογραφική ανασκόπηση, να καθορίζουν τις υποθέσεις
της έρευνάς τους, να υλοποιούν εμπειρικές έρευνες, να αναπτύσσουν τα ευρήματα της έρευνάς τους.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
1. Έχει μια πλήρη εικόνα για το επιστημονικό άρθρο, την εκπόνηση πτυχιακής και μεταπτυχιακής εργασίας, τη μονογραφία
2. Γνωρίζει πως γίνεται η βιβλιογραφική έρευνα και τις βασικότερες πηγές που χρησιμοποιούνται
3. Γνωρίζει πως γίνεται η συλλογή δευτερογενών δεδομένων, ποιοι περιορισμοί υπάρχουν και πως γίνονται οι έρευνες στο διαδίκτυο
4. Ορίζει την μεθοδολογία της έρευνάς του και να καταρτίζει το κατάλληλο για την έρευνά του ερωτηματολόγιο
5. Ελέγχει πιθανά σφάλματα μέτρησης, την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της έρευνάς του
6. Γνωρίζει να επιλέγει το μέγεθος του δείγματός του (Δειγματοληψία) και τις βασικές στατιστικές μεθόδους ανάλυσης των δεδομένων της έρευνάς του
7. Γνωρίζει τις ποιοτικές μεθόδους έρευνας
8. Γνωρίζει πως γράφεται η παρουσίαση μιας έρευνας
9. Γνωρίζει πως παρουσιάζεται προφορικά μια έρευνα

Γενικές Ικανότητες

Ο φοιτητής με την ολοκληρωμένη θεωρητική κατάρτιση και την απόκτηση συγκεκριμένων
γνώσεων και δεξιοτήτων αναμένεται να είναι ικανός για :
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Λήψη αποφάσεων
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Αυτόνομη εργασία

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα είναι σχεδιασμένο ώστε να εφοδιάσει τον φοιτητή με τις απαραίτητες γνώσεις σε θεματικές ενότητες όπως:
1. Βιβλιογραφική έρευνα
2. Δευτερογενή Δεδομένα
3. Κατασκευή ερωτηματολογίου
4. Σφάλματα μέτρησης - Εγκυρότητα- Αξιοπιστία
5. Δειγματοληψία
6. Στατιστικές Μέθοδοι ανάλυσης Δεδομένων
7. Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας
8. Συγγραφή Εργασίας
9. Προφορική Παρουσίαση Εργασίας

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο,
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass
Κατά τις ώρες γραφείου
Οι παρουσιάσεις πραγματοποιούνται με χρήση Power Point.
Επίσης υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας μέσω email με το διδάσκοντα.
Διάθεση ηλεκτρονικών παρουσιάσεων διδασκαλίας στους φοιτητές διαμέσω του eclass.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Εργασία ή Τεχνική μελέτη 26
Παραδόσεις για το θεωρητικό τμήμα του μαθήματος, παρουσιάσεις σε ηλεκτρονική μορφή. Διενέργεια πιλοτικής έρευνας με τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης 66
Ανεξάρτητη και Κατευθυνόμενη Μάθηση 52
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 144
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ H αξιολόγηση των φοιτητών, προκειμένου να τους δοθεί εύρος επιλογών, προτιμήσεων και αξιοποίησης του χρόνου τους, γίνεται με δύο τρόπους:
Ι. Παρακολούθηση διαλέξεων, συμμετοχή σε πιλοτική ερευνητική εργασία & παρουσίαση αποτελεσμάτων.
ή
II. Εκπόνηση & παρουσίαση εργασίας καθορισμένων προδιαγραφών.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Τσακιρίδου, Ε., Σαριαννίδης, Ν., και Κοντέος, Γ. (2022). Μεθοδολογία έρευνας και εφαρμοσμένη στατιστική με τη χρήση του Excel και του SPSS.
Εκδόσεις Αλέξανδρος ΙΚΕ. Κοζάνη.
2. Λιαργκόβας, Π., Δερμάτης, Ζ., και Κομνηνός, Δ. (2022). Μεθοδολογία της Έρευνας και
Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών. Εκδόσεις Τζιόλα. Θεσσαλονίκη.
3. Quinlan, C., and Zikmund, W. (2019). Μέθοδοι Επιχειρηματικής Έρευνας. Εκδόσεις Broken Hill.
4. Saunders, M. Lewis, P., and Thornhill, A. (2019). Μέθοδοι έρευνας στις επιχειρήσεις και την οικονομία. Εκδόσεις Δίσιγμα. Θεσσαλονίκη.
5. Adler, E., and Roger, C. (2018). Κοινωνική Έρευνα: Μια ξενάγηση στις Μεθόδους και στις Τεχνικές. (Επ. Επιμέλεια: Τσίρμπας, Ιωάννης). Εκδόσεις
Τζιόλα. Θεσσαλονίκη.
6. Schnell, R., Hill, P., and Esser, E. (2014). Μέθοδοι Εμπειρικής Κοινωνικής Έρευνας Έκδοση: 1η Ελληνική από 9η Γερμανική. Εκδόσεις Προπομπός.
Αθήνα.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
1. https://eleaming.aueb.gr/courses/research-methodology-in-managerial-and-social-sciences.html
2. http://benl.primedu.uoa.gr/database1/method.pdf

 

 

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Μετάβαση στο περιεχόμενο