1. Γενικά
|
ΣΧΟΛΗ |
Σχολή Οικονομικών Επιστημών |
||||
|
ΤΜΗΜΑ |
Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων |
||||
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
BA203 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
1 | ||
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|||||
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
| Διαλέξεις | 3 | ||||
| Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 0 | ||||
| Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
|
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
3 | ||||
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Επιστημονικής περιοχής, Υποχρεωτικό | ||||
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΒΑ103 Εισαγωγή στη Στατιστική | ||||
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική | ||||
| IΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι (εφόσον υπάρχει αίτημα από́ φοιτητές Erasmus) | ||||
|
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://
eclass.uowm.gr/courses/BA191/
|
||||
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα πρέπει να: • κατανοήσει την επαγωγική στατιστική. • κατανοήσει τις βασικές έννοιες και θεωρίες μοντέλων εκτίμησης. • προσδιορίσει τις βασικές στατιστικές μεταβλητές του ελέγχου υπόθεσης στην ανάλυση της διακύμανσης (ANOVA). • παρουσιάσει και να αναλύσει δεδομένα με τη χρήση τεχνικών στατιστικής ανάλυσης μέσω των στατιστικών πακέτων EXCEL, ΕViews και gretl. • εφαρμόσει στην πράξη σε απλά προβλήματα τις στατιστικές μεθόδους στην πράξη. • να γνωρίζει τις εισαγωγικές έννοιες στην απλή και πολλαπλή παλινδρόμηση |
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
|
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων • Λήψη αποφάσεων • Ατομική εργασία |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει: • Παρουσίαση των βασικών στατιστικών μεθόδων επαγωγικής στατιστικής. (διαστήματα εμπιστοσύνης, έλεγχος υποθέσεων). • Μη-παραμετρικές μέθοδοι. • Στατιστική ανάλυση με τη χρήση EViews, gretl, Excel. • Απλή γραμμική παλινδρόμηση – υποθέσεις. • Ανάλυση διακύμανσης (ANOVA). • Πολλαπλή παλινδρόμηση – μη-γραμμική παλινδρόμηση. • Εφαρμογή των παραπάνω μοντέλων στη Διοίκηση και τα Χρηματοοικονομικά. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||||||||
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class Κατά τις ώρες γραφείου Οι παρουσιάσεις πραγματοποιούνται με χρήση Power Point. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας μέσω e-mail στο διδάσκοντα. Διάθεση ηλεκτρονικών παρουσιάσεων διδασκαλίας στους Φοιτητές, μέσω e-class |
||||||||||||||||||||||||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Πρόοδος (30%) Γραπτή τελική εξέταση (70%) |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
| - Προτεινόμενη Βιβλιογραφία |
|
• Σαριαννίδης Νικόλαος, Γεώργιος Κοντέος, Ανάλυση δεδομένων και μεθοδολογία έρευνας, Εκδόσεις Αλέξανδρος 2019 • Ταγαράς Γ. Ν., 2001. Στατιστικός Έλεγχος Ποιότητας. Εκδόσεις Ζήτη. [ISBN: 960- 431-706-7] • Gourieroux, C., Monfort, A. & Vuong, Q. (1995) Statistics and econometric models, Cambridge University Press, ISBN: 978-0521478373 • Borak, S., Wolfgang, H., & López Cabrera, B. (2013) Statistics of Financial Markets, Sprigner, ISBN : 978-3642339288 • Gujarati, D. (2011) Econometrics by example, Palgrave Macmillan, ISBN : 978-023290396. |
|
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |

